Akupunktur mot søtsug. Jeg tester ut :-)

I kveld tok jeg min første time med akupunktur for å ta knekken på søtsuget som har slått rot i meg 🙂 Tenker jeg ikke er alene om å føle den sterke trangen til noe søtt å sette tennene i før dagen er omme. Fikk 2 nåler i magen. Den nærmeste er for søtsuget og den lengre ned er for fordøyelsen. Synes dette er kjempeinteressant jeg. Man kjenner ikke at nålene blir satt her, men det var det stedet jeg var mest nervøs for 🙂 Må le av meg selv, da jeg vet hva jeg utfører på kundene mine.

Ørene fikk 4 nåler og de merket jeg såvidt da de ble satt.

Føttene fikk 4 nåler fra knærne og ned tilsammen. Kjente skikkelige strømninger og Eva sier jeg responderte godt på nålene. Ikke alle merker dem så godt og det er et bra tegn for meg  🙂

Lånte Eva`s øre for å blogge en liten metallkule som hun har satt mot søtsug. Den skal klemmes på 5 ganger daglig. Jeg har fått tilsvarende satt, men bare 5 kuler mere…ser ut som om øret mitt har blitt piercet  🙂

Norges vakreste akupunktør heter Eva Auestad og har sin egen facebookside du kan melde deg inn i HER. Eva er roligheten selv og vi hadde det morsomt da hun satte nålene på plass. Er ingen pyse, men du kan godt være pysete for å få dette utført…det gjør nemlig ikke vondt. Eva er kjempeflink med klientene sine og er du like nysgjerrig på om dette funker kan bare ta kontakt med henne for time. Jeg skal ta 6 behandlinger, en gang pr. uke. Om jeg merker forandring i kveld? …det er det selvsagt for tidlig å si noe om, men hun sier jeg bør begynne å kjenne noe etter et par behandlinger 🙂 Jeg er superspent nå og gleder meg allerede til neste behandling.

Eva Auestad jobber ved Oslo akupunktør og er i tillegg sykepleier ved Ellipse Klinikken. Kunne ikke følt meg i tryggere hender!!

14 kommentarer
    1. Sånn som Eva har i øret sitt prøvde jeg for mange år siden, funket dårlig! Akupunktur har jeg gjort flere ganger pga spente muskler i nakke og rygg, hadde heller ikke noe særlig virkning! Men som jeg skrev tidligere og som jeg ser hun nevner så vil det nok ta noen behandlinger før du merker noe. Men en blodprøve hos legen skader ikke for å se om du mangler noe i kroppen som gjør at du får det suget. Husk alderen din og mye som skjer nå og fremover! 🙂

    2. Berit:

      Jeg tror ikke kroppen min mangler så mye, da jeg spiser sunt og litt til 😉 Vi kvinner er gla i søtt og ikke noe ukjent fenomen 🙂 Akupunktur er en annerkjent behandlingsmåte, men ikke alle får like god effekt. Det er som med alt annet. Jeg er spent på hva jeg får ut av dette og tester ut med åpent sinn! 🙂

    3. Hver dag må jeg bare ha noe usunt og går rett til skapet når jeg kommer hjem fra skolen å ser om vi har noe godt.. prøver å skjerpe meg- men det er bare helt umulig. Jeg gjør det automatisk..

    4. Min personlige erfaring for å bli kvitt søtsug, er å ikke spise sukker i det hele tatt. Etter få dager uten sukker og raske karbohydrater (hvitt mel, ris, poteter, pasta), for ikke og nevne alle de produkter med sukker i, var karbohydratlagrende mine tømt og søtsuget borte. I tillegg forsvant 13 kg. Det finnes gode sukkererstatninger som ikke trigger søtsuget, som kan brukes i stedet for. Livet skal nytes og ikke være surt, og heldigvis er det mange muligheter. Sikkert fint med akupunktur, men nok mest effektivt å kvitte seg med ÅRSAKEN til sukkersuget – synes nå jeg. Lykke til uansett! 🙂

    5. Eva:

      Det er ikke meningen å kutte ut søtt helt, men at søtsuget kan minimeres 🙂 Har prøvd å være uten søtt over tid, men faller tilbake i gode gamle vaner. Kan dette redusere søtsuget “litt” kan det vel ikke finnes en bedre metode enn dette 🙂 I tillegg er man jo bevisst på å redusere i tillegg!! 🙂

    6. Forstår godt, man skal ha litt og kose seg med. 🙂 Et tips er å gå på helsekosten og kjøpe noen Kromtabletter. Krom reduserer søtsug veldig effektivt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg