Slik lever du lengre!

At det å røre på seg er sunt er det vel ingen tvil om, men at “rask” gange hver dag i ca 15 min. forlenger livet med hele 3 år, skal man ikke kimse med 🙂 Kom over denne artikkelen på VG nett om stor undersøkelse ang. fysisk aktivitet.

Daglig mosjon kan også knyttes til lavere risiko for å dø av kreft og ser ut til å redusere risikoen for å dø av kreft med 10 prosent.

Konklusjonen i dag blir å kjøpe seg nye joggesko. Den nye klinikken ligger i rask gange 10 min fra hvor jeg bor på Bislet, så da får jeg en lite dose fysisk aktivitet når jeg endelig kan gå til og fra jobben hver dag. Jeg er ikke kjent for å trene, men har Kristine og Bettina som stadig ymter frem på at; ” du passer perfekt i den ellipse maskinen” 🙂 Vel…må vel bli med jentene et sted å teste ut maskinen. Jeg tar sikte på å leve et langt liv!!

Hvilke joggesko bruker du? Noe bra å anbefale meg?

3 kommentarer
    1. Jeg har ikke noen gode joggesko å skryte av desverre:S og jeg jogger minst tre ganger i uka så det er litt kjipt skal få skaffet meg noen snart:) Kommer til å kjøpe spesialtilpasset neste gang:)
      -Murmel-

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg