I morgen ankommer hurtigruta Meløy!

Foto: Connie Slettan Olsen
 
I morgen tidlig ankommer Hurtigruten Meløya ca. kl 08.00. Gjett om jeg skal stå opp tidlig for å se norges vakreste innseiling og kanskje få øye på mamma som står klar med et flagg i fjæra om jeg skulle være riktig så heldig.

Ørnes ble for noen år siden kåret av Hurtigrutens passasjerer til landets vakreste innseiling og det skjønner jeg godt. Det er bare så utrolig vakkert og jeg er kjempestolt over å være født og oppvokst der.

I innseilingen til Ørnes ligger det ca. 700 øyer, og 30 fjelltopper som rager over 1000 meter. Skjelåtinden (1637 moh.) er den høyeste, mens Helgelandsbukken (1454 moh.) er den mest kjente.

Les mere om forberedelsene som har vært planlagt i GOD tid for innseilingen med hurtigruten til Ørnes HER

For dere som blir fristet til å besøke Meløy så kan jeg tipse dere om at mamma leier ut hytter. Ann Hegge har egen web med bilder fra Meløy og kontaktinfo. Bare å sjekke ut 🙂

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg