Hjelp rusavhengige bort fra kriminalitet.

Ved å kjøpe bladet =OSLO hjelper du de rusavhengige til å komme seg vekk fra kriminalitet og hjelper dem å tjene penger slik at de klarer seg i hverdagen. Dette er bilder fra Jubileumsboka til =OSLO som er å få kjøpt nå. Clinic81 hadde den på venterommet og jeg satt og bladde litt i den mens jeg ventet på kunder. Sterke dikt og flotte bilder, dette er en bok som bør ligge under juletreet i år. Jeg lærte faktisk en del av det lille jeg leste og man får en litt annen vinkling og forståelse for selgerne. Dette er en bok skoler burde tatt inn.

Elsker høsten og spesielt fargene, nok et bilde fra boka. Fotografen har fanget opp mange spennende motiver, noe dere bare får se ved å kjøpe juleboka til =OSLO

Dette er dessverre hverdagen til mange rusmisbrukere. En dag jeg skulle på jobb, lå denne sprøyta nederst i trappoppgangen i gården hvor jeg bor. Det så ut som om den nettopp hadde vært satt. Det er ekkelt å få det så tett innpå livet og man tenker på hvor heldig man er som har det så godt. Jeg som er mamma til 4 flotte voksne unger som alle har det bra, tenker på hvor tøft det må være for de pårørende som har en som er rusavhengig.

Regjeringen vil styrke behandlingstilbudet til rusmiddelmisbrukerne og gi mer omfattende og bedre omsorg til dem som har det aller mest vanskelig. Har dette skjedd?

«Det er massiv støtte i den norske befolkningen for en restriktiv narkotikapolitikk.»

Jeg føler spesielt nå som det nærmer seg jul og vi fråtser i god mat og handler over evne at vi må gi litt ekstra til de som ikke har det bra. Politikerne vil vi skal slutte å gi penger til tiggerne på gata og det er jeg faktisk enig i. Vinteren står for døra og mange har ikke tak over hodet. Hva med å ta en runde med å finne frem pledd man ikke bruker, vinterjakker etc? Hvor leverer man slike ting for at de som trenger det får det utlevert?

Hvorfor opptar dette meg? Jo jeg har et hospits fullt av narkomane som nærmeste nabo og da kan man ikke unngå å få med seg at dette er folk som sliter. Det er en trist skjebne som ingen er forundt.

Oppfordrer ALLE til å kjøpe =OSLO nå mot jul og ellers også, bladet er verdt hver en krone!! Juleboka ble lansert 22 oktober, sjekk ut HER  Ønsker meg den i gave selv 🙂

4 kommentarer

Siste innlegg