Anbefaler Nokasfilmen!

Å våkne opp for å se film på kino kl 09.00 om morgenen er ikke hverdagskost, spesielt ikke når den skal sees sammen med pressen. Tok med meg fotograf Marie L. Johansen for å se den meget omdiskuterte filmen om Nokasranet! Her står vi forventningsfulle utenfor Filmens Hus i Dronningensgt. 16.

Morten Håland (spiller tvillingbroren til Erik Håland, som var førstemann på åstedet), meg og Geir Høyseth som spiller Erling Havnå i filmen. Erik Håland gjorde en imponerende innsats under ranet og jeg skjønner godt at broren er stolt over han. Samtidig tenker man på hva som hadde skjedd om det første skuddet ikke hadde blitt løsnet?

 Jeg er stolt over det broren min gjorde under selve ranet, og jeg ønsket å spille den rollen, sier Morten Håland

PS! Erling Havnå trodde glassruta i Nokasbygget var som en sprø kjeks, altså en enkel jobb! Jeg opplevde noe annet! Kom dere på kino og se  filmen.

Hele gjengen, de gode og de onde samt produsent og ressigør!

Jeg møtte en av ranerne Ridvan Halimi (beklager at jeg ikke husket det egentlige navnet ditt) på “toalettet” og fikk en god samtale!! Det å få være en del av Nokasranet som skuespiller var interessant da man fikk oppleve hva som egentlig skjedde på nært hold. Være på stedet og føle på det som skjedde var sterkt, men også spennende. Mye venting i kulissene er vel noe alle skuespillere må gjennom, noe også disse gutta i filmen måtte. Vente på tur måtte vi også i dag…se bare på den lille tassen i bakgrunnen. Han fikk plassen før oss 🙂

 

Me and the Bad Guy`s!! De var for øvrig veldig hyggelige og fortjener hver en god omtale de måtte få i etterkant av filmen nå!! Har allerede googlet litt på nettet og sier meg totalt UENIG i denne omtalen av NRK Rogalands anmelder!  At de har brukt totalt ukjente skuespillere i filmen fikk iallefall meg til å føle dette mere virkelighetsnært. Jeg synes det er befriende å ikke se kjente fjes på lærretet  og synes ressigøren har gjort et mesterstykke!! Jeg følte jeg satt midt i skuddramaet selv, ble svett i hendene av alle sterke inntrykk. Utrolig nok ble ikke flere ble drept i skytedramaet. Vi er ikke vant til slike episoder i lille Norge og fikk meg en tankevekker da jeg så forbipasserende spasere temmelig rolig forbi ranerne i full utrustning uten å reagere! For meg ble dette ingen actionfilm, mere en alvorspreget hendelse som rystet hele Norge. Tårene var ikke langt unna.

Denne omtalen av filmen er jeg derimot enig i! Birger Vestmo beskriver Nokasfilmen som jeg opplevde den selvFilmen holder seg godt innenfor rammen av anstendighet i relasjon til den drepte politimannen Arne Sigve Klunglands etterlatte og avsluttes på en verdig måte. Anbefaler filmen på det varmeste!!

Dette felte Nokasranerne! Klikk på linken.

Poster du dette innlegget til facebookprofilen din eller bloggen din, kan du vinne to kinobilletter til Nokasfilmen! Send meg en mail med link til innlegget du har postet så er du med i trekningen 🙂 Lykke til!! Send link på mail til: [email protected]

10 kommentarer
    1. yes jeg fikk også tilbud om å se filmen men det var alt for tidlig for meg å komme meg ned til oslo, så nå krysser jeg fingrene og håper på ny sending før premieren 🙂

    2. Herlig oppsummering Sol, så denne skal jeg definitivt se. Å bruke nye eller ukjente er nok det beste for denne filmen – man blir litt mettet på at de samme skuespillerne går igjen i nesten hver eneste norsk film, vi må da ha et bredere spekter av skuespillere i dette landet?!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg