Min første hennatattoo …hva er din erfaring?

Kom nylig hjem fra en ferie i Dubai. På en shishabar fikk jeg min første og siste Henna tatovering. Damen var pågående og jeg lot meg overtale, skal også sies at jeg var litt nysgjerrig på denne metoden jeg kun har lest litt om på forhånd. Det er min henna som er sort av bildet under. Venninnen min fikk en brun en…et lurt valg, noe du kan lese mere av innlegget mitt under.

 

PS! Det er IKKE min hennatattoo som er avbildet under. Jeg fikk heldigvis ingen negative reaksjoner på min, som nesten er vekke en uke etter, eller iallefall kraftig redusert, uten at det gjør meg noe!! 🙂  


Selv midlertidige tatoveringer kan være farlige

Allergisk reaksjon forårsaket av en hennatatovering. (Foto: Dr. P. Marazzi/Science Photo Library)
 
Allergisk reaksjon forårsaket av en hennatatovering.(Foto: Dr. P. Marazzi/Science Photo Library)

Et populært alternativ til permanente tatoveringer er midlertidige tatoveringer med hennabaserte fargestoffer som males på huden. Men disse tatoveringene kan også forårsake allergiske reaksjoner.

ADVARSEL: Hold deg langt unna tatoveringer med svart eller blå henna. Den svarte fargen kan komme fra steinkulltjære, som ofte forårsaker alvorlige allergiske reaksjoner.

Kilder: webmd.com, mattilsynet.no

Hva mener du om hennatattoo, har du noen erfaringer?
//

18 kommentarer
    1. Da min tante er gift med en tunisisk mann har jeg og min familie ved flere tilfeller hatt henna tatoveringer når vi har vært på ferie hos de, våre har imidlertid vært lagt på innad familien og selve hennaen har vært brun og ikke forsvunnet etter kun èn uke. Synes så absolutt det er vakkert, men ikke noe man tar uten videre da det ofte går en stund før det forsvinner.

    2. Siri N:

      Min hadde nok vart litt lengre om jeg hadde vært litt mere forsiktig med den etter utført arbeide. Du kan si sengetøyet tok litt farge 🙂 …må også tilføye at det nok er en uke igjen til alt er vekk.

    3. Når jeg var i Tunisia tok jeg en henna tatovering, og tålte d ikke. Fikk et slags utslett, ble rødt og klumpete. Så ut som huden hadde “boblet” opp, og d klødde helt forferdelig. Smart som jeg var kjøpte jeg også me et glass me henna maling hjem.. Den havna fort i søppledunken:) Reagerte faktisk mest etter hvor mye jeg var ute i sola,så tror sola gjorde d ekstra ille.

    4. har ikke hatt noe, men jeg har lyst til og teate ut det også.
      men jeg vil ha den i brunt, eller litt rødt. svart kan være farlig, som man ser på bilde, og som du forteller.

    5. Jeg går heller for ekte tatoveringer! 🙂 men henna er jo et godt alternativ til å se om man trives med en tatovering.
      – sjekk ut silikonbloggen min, svalley!

    6. Jeg har tatt hennatatto 2 ganger. Og det gikk like dårlig begge gangene. Første gangen hovnet jeg opp, og det klødde konstant. Jeg fikk arr som jeg hadde på ryggen i over 1 år. Ikke pent for å si det sånn. Sist jeg tok skjedde det samme, men fikk heldighvis ikke et veldig synelig arr.
      Nå har jeg hvertfall lært, hennatattoo er ikke noe for meg :p

    7. uansett å kjøpe tatovering på gaten er noe jeg ikke anbefaler noen å gjøre. Jeg ville aldri funnet på noe så lite gjennomtenkt. Tenk alle basillene…… ikke rart at noen får slike reaksjoner da.

    8. Aldri hatt slik hennatattoo nei, har en ekte liten tattoo på undersiden av håndleddet mitt. Fikk ingen reaksjon på den da jeg tok, den er sort 🙂

    9. Fikk en i Kroatia, en sommerfugl på benet i svart, og det tok godt 2-3 uker før den var borte ! ;D

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg