Hva kan få deg til å slutte å røyke?

RYNKER: Det tar en stund før det synes, men røyken setter sine spor. Gjerne rundt øynene, munnen og ved slapp og spenstløs hud. ( Foto: Thinkstock )

Dette innelgget om røyking fant jeg inne på Side2 og syntes det var bra skrevet. Bør leses!!

Har alltid vært stor motstander av røyking, men allikevel ikke fanatisk. Jeg lurer allikevel på hva som får folk til å utsette seg for sykdom og elendighet ved nettopp å røyke. På sigarettpakker og tobakkspakker står det at røyking tar liv, dette er visst ikke nok til å skremme fra å la være, eller slutte. Er det kanskje bedre å rette fokuset på rynker og slapp hud? 🙂 Vi bruker penger som aldri før på forebygging, vedlikehold og oppussing, så kanskje fokus på skjønnhet skremmer vel så mye? Hva med å skrive på sigarettpakker ” du eldes 10 år raskere for hvert år du røyker” eller “forfallet innhenter deg ved hvert drag du tar”, “er litt ironisk nå”. Kanskje du har noen gode tips for hva som virker skremmende på deg? 🙂

Jeg røyker ikke selv og har aldri gjort det. Er veldig gla for at jeg sto imot på ungdomsskolen da stort sett alle jentene i klassen min sto på røykehjørnet eller gjemte seg på toalettene på skolen og smugrøykte. Var en trofast betrakter kan man si 🙂 Jeg skjønner at røykepresset er stort, men er det ikke slik at færre unge begynner røyke nå, eller er det et økende problem? Røyking er uansett noe dritt, det tror jeg alle er enig i!

5 kommentarer
    1. Jeg klarte selv ikke stå imot presset på ungdomskolen dessverre, men må jo også få sagt at jeg har sluttet nå da 😀
      Klarte kun å slutte pga jeg ble gravid.. kvalmen =P
      Mannen min har også sluttet, men han måtte ta Campix for å få hjelp til å slutte. Men det viktigste er at en klarer det 😀
      Tror også at røykepresset var størst for noen år siden, avtar litt nå. ( legg merke til TROR)
      Dagens ungdom pluss flere, virker som heller tar snus.
      Men klart det er skummelt med dette med røyken, husker det var flere ganger jeg ønsket å slutte med tanke på dette med kreft…

    2. Jeg og kjærsten har sluttet og røyke den 1 feb. så i dag er det 24 dager uten. live er herlig uten kreftpinnen. Men det er veldig vansklig slutte. Er nok det vanskeligste jeg har gjort men herregu for en herlig følese jeg er stolt 🙂 men uansett hvor mye det står på pakken hvor farlig det er. så trur jeg ikke det skremmer folk. det skremte aldri meg. men jeg merket stor forskjell på huden min. jeg har baby hud nu 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg