Slankehysteri!!

Det er ikke ofte jeg skriver om slanking, da kosthold og trening ikke er min spesialitet (tenker da god nok for å veilede og anbefale andre dietter og treningsformer), noe jeg får en del spørsmål og mail om. Det er ikke til å unngå å få med seg det store fokuset på kropp!! Jeg kjøpte eks antall ukeblader for å ta med meg på ferie og samtlige temaer på forsiden var om slanking og dietter! Er det rart at folk får et fordreid speilbilde av seg selv.

Leste nettopp en artikkel i et blad at man skulle unngå å veie seg og ikke fokusere på slanking eller tenke kalorier når man spiste. Det er noe som heter sunn fornuft når det gjelder kosthold også. Spise regelmessige måltider, røre mere på seg og unngå søtsaker. 
Det har blitt større fokus på lettprodukter, da det viser seg at kroppen trenger det riktige fettet i det daglige kosthold. Hadde en fantastisk ferie hvor jeg aldri har rørt så lite på meg da jeg følte det var det jeg trengte etter en travel arbeidsperiode. Jeg koste meg også med det jeg ønsket spise i ferien og grudde meg "litt" til badevekta etter 3 uker i total nytelse med fristelser hver eneste dag! Overrasskelsen var derfor stor da jeg kunne konstantere at jeg aldri noengang har lagt så lite på meg etter en ferie noensinne!

Er lettprodukter noe man skal unngå, og hva med de kunstige tilsetningsstoffene? Se dette nettforumet trim.no

Fine treningsblogger er:

Kari Jaquesson 

Helene Rask (Gratulerer med ny jobb)

Samtidig kan jeg anbefale dere med "vektproblemer" til å lese Vidarius fantastiske innsats! Tar av meg hatten!! Mange med og uten vektproblemer vil nok finne mange nyttige tips her!

9 kommentarer
    1. Det er mye om slangking. men hva med de som ønsker å gå opp ett par kilo istedenfor? Det skrives ikke noe som helst om det. Å dette gjør meg sint. For kjæresten min har lenge slitt med dette med undervekt, og maten han spiser blir ikke tatt opp i koppen… Altså han legger ikke på seg. Man burde fokusere mer på de som faktisk virkelig trenger hjelp med vekten istedenfor….

    2. enig i det du skriver her altså!
      Det ironiske med ukebladene er at dei ofte har med kakeoppskrifter på skikkelige kaloribombar også i samme utgåven. Motstridande gitt…

    3. frkbergliblogg:

      Så enig så enig! Jeg tror faktisk det hadde vært mere positivt å vinkle det den veien! Det er ikke alle som slanker seg og det er en tankevekker!!

    4. haugtussa1:

      Ja har lagt merke til det selv 🙂 fristelser på den ene siden og så noen gode tips og oppskrifter om slanking på den andre!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg