Jeg trenger desperat hjelp..og gode råd!

Jeg reiser til Usa i juni og gleder meg enormt til å se den yngste jenta mi Amanda igjen. Har ikke sett henne siden august i fjor så dette blir stor stas! Men…. nå har det seg slik at de skal holde et Graduation/Goodby Party, et avsluttningsparty for henne! Event er lagt ut på facebook og 99 bekreftede gjester allerede nå 2 mnd i forkant! Jeg er i tillegg bortlovet som kokke og skal finne på en smart norsk meny!

For det første. Jeg er elendig på kjøkkenet!
For det andre. Hva skal jeg finne på av mat?

Trenger desperat noen gode råd og tips!

Amanda sier vi skal bake boller og steke vafler….det kan bli et stort prosjekt på sikkert over 100 gjester?
Kom med tips og råd…trenger dere virkelig!!

Deres evige hengivne Sol 🙂

16 kommentarer
    1. pinneskjøtt kanskje 🙂 du gleder deg sikkert, ønsker deg lykket til og du må kose deg masse 🙂 <3<3 alltid kos med kommentar tibake 🙂 <3<3

    2. Om det er middag dere skal ha, så er jo komle typisk norsk ? :p eller vet egentlig ikke. Lykke til da 😀 viss ikke kan du lage pizza, eller det så ut som om det var mest desser aktig, så kansje vaffler egner seg bra:p

    3. Det ligger mange oppskrifter på min blogg. Jeg er jo kokk så du kan finne mye inspirasjon der. Vafler er nok et stort prosjekt tror jeg
      Finn ut hva du vil gjøre sånn ca… dvs.. bake , steke, gryterett, salat o.l så skal jeg finne flotte oppskrifter til deg
      Have fun

    4. vidarius:

      Hva foreslår du? Noe som ungdommen liker og som er superenkelt? Kokkehjelp er supert. Du skulle faktisk vært med som 911 🙂

    5. Jeg er født i usa kom til norge som 6 åring ,mesteparten av familien min bor der borte.Vi var der i 3 uker for 8 år siden.Jeg skulle servere litt norsk mat som min bror hadde savnet etter att han flyttet tilbake til usa og giftet seg det.Det som falt i smak hos en svært kresen svigerinne var kjøttkaker i brun saus,norske vaffler er sikkert en vinner også men er usikker på om dei har vaffeljern,desuten er det ikke lett å finne vanlig hvetemel der borte.Lykke til

    6. Hvis mulig å benytte seg av flere retter:
      * Lammestek, elgstek, laks/ørret
      * Ovnstekte poteter
      * Grønnsaker
      * Dessert: Verdens beste & vafler (brett sammen to & to hjerter på et brett).
      Nå ble jeg sulten ;o) hehe… lykke til 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg