Juletradisjoner :-)

I år skal jeg feire jul for første gang i Oslo. Den eldste sønnen min bor her nå sammen med kjæresten sin, som skal jobbe i julen. Dermed kommer de seg ikke nordover i år til familie og venner og da ble valget enkelt for meg. Vi feirer i Oslo sammen og reiser til Mosjøen og feirer nyttår 🙂 Da alle ungene mine er samboere og har familie rundt seg der de er går det greit, men det blir en merkelig jul allikevel. Tradisjoner er uansett godt å holde fast ved. Jeg valgte ut selve julegrana i år som alltid 🙂 Her står jeg i gangen på coopen og venter på Henning som handler inn til familiemiddag vi skal ha i kveld. Fikk med meg noen ekstra greiner for å sette i en urne også. Grantrelukt er den beste duften i verden og juletre kan kun være ekte, enig?

Egglikør ble en del av jula for 12 år tilbake, da den daværende samboeren til søsteren min hadde stor hønsefarm og jeg fant en fantastisk egglikøroppskrift som jeg testet ut på gården. Jeg forstørret oppskriften litt kan man si og vi hadde likør til langt inn i nyåret 🙂 Nå kan jeg ikke unnvære egglikør i julen, men kjøper den. Kjempegodt, men de rundt meg deler ikke min entusiasme rundt dette. De synes det maker for søtt, men er man gla i søtt kan man vel ikke unngå å like et lite glass vel? 🙂

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg