Yes jeg har tatt øyelokkoperasjon!



Onsdag forrige uke gjorde jeg noe jeg har lengtet etter lang tid. Jeg motet meg opp og fikk utført øyelokkoperasjon hos en øyelege jeg lenge har fulgt med resultatene til. Ranjit Kaur heter legen som fikk oppdraget med mine øyelokk og jeg kan si med hånden på hjertet at jeg ikke kunne blitt mere fornøyd med resultatet! Dr.Ranjit Kaur jobber ved Stortingsklinikken, som ligger i underetasjen til Brilleland bak Egertorget shopping. Jeg jobber selv med ansikter og flere av mine kunder har vært hos Ranjit for å fjerne tunge øyelokk. Resultatene hennes er helt unike etter øyelokkoperasjonene, selv samme dag man fjerner stingene. Jeg er litt blå på øyelokket og ved øyekrokene, men ellers ubetydelige merker etter selve operasjonen etter mitt syn. Forventet å se helt anderledes ut. Dette kommer til å bli et flott resultat ingen tvil om det… 🙂 Har fått øyelokk igjen som jeg ikke har sett de siste 10 årene.

Bildet av meg og Ranjit er fra i dag, da hun fjernet stingene. Jeg kommer til å legge ut bilde om litt av øyet (før/etter) slik at dere ser hvilke flotte resultater hun oppnår. Jeg får mange forespørsler fra kundene mine om alt fra hudpleie til plastikkirurgi. Jeg anbefaler ikke videre noe jeg ikke har erfaring med selv, har sett, fått tilbakemeldinger på, eller kan gå god for. Når det er sagt, sier jeg som Ranjit:  Selv om de aller fleste er fornøyde og får flotte resultater er det en viss risiko med alt man gjør av inngrep. Det er derfor viktig å undersøke nøye hvem som skal utføre inngrepet på deg. Det er viktig å føle seg trygg. Dette samme gjelder også permanent makeup som sitter i mange år, bare for å nevne det.

Det var en befrielse å fjerne stingene i dag da de strammet litt. Har også gått med solbriller en hel uke nå pga. litt misfarging (blå rundt øynene), plaster og sol. Solen skal man unngå helt da huden skal heles fint og jeg kommer til å bruke dem mye fremover.

PS! Ranjit Kaur er en øyelege som jeg håper flere får “øynene” opp for 🙂 Legger ved et resultat jeg fikk se av en kunde av meg som også har vært hos Stortingsklinikken og Ranjit Kaur.

36 kommentarer
    1. Kamilla Haaland:

      Hvor på Sørlandet? Kristiansand er det en som heter Elin Foss. Hun har ikke tatt kurs hos meg men kjøpt farger og maskin. Be om å få se bilder 🙂

    2. Takk for svar,jeg skal ta mine i Sandnes så får jeg håpe jeg blir like fornøyd som deg. Jeg leser bloggen din og synes den er kjempefin:)

    3. Gratulerer med operasjon, skal bli spennende å se bilder. Var det ikke vondt å bli stukket rundt øynene?

    4. Eva:

      Ja bedøvelsen er ikke behagelig, men ta en beroligende før operasjonen + emla i tillegg (jeg gjorde ikke det da jeg ikke er så redd for smerter, da merker du mindre 🙂 Men Ranjit var kjapp da hun satte bedøvelsen, så ubehaget varte ikke lenge!

    5. Hvor lenge gikk du før hevelsen og “stramheten” i arrene over øyelokket ble borte? Kjente du stramhet i øyekrokene i det hele tatt? Hvor lang tid gikk før du kjente at du var helt fornøyd med operasjonen?
      Blir veldig glad for svar.

    6. Elisabeth:

      Jeg var kun stram når stingene var i huden … ingen plager etterpå. Jeg ble fornøyd med en gang jeg så resultatet etter at stingene var vekk, men det tar tid før man ser at arret jevner seg ut. Det ser veldig bra ut nå 🙂

    7. Hei! Jeg er bare 25 år gammel som plages av tungeøyelokk for tiden. Tror du om jag kan innføre en slik operasjon?
      takk

    8. Hei. fikk operert på fredag,og har enda stingene.Det ser faktisk bra ut allerede.Litt hoven,men ingen blåveiser.Gleder meg til stingene taes.Jeg hadde så store plager at jeg fikk dette dekt.Betalte kun egenandel:)

    9. Jeg skal ha øyelokkoperasjon den 27.6.12, gleder meg til å få det gjort. Skal gjøre det på stortingsklinikken hvor jeg også har operert grå stær. Skal kun betale egenandel, men med frikort blir det kun å betale for materiell.

    10. Jeg lurte på,hvordan fikk du dekket øyelokkopereasjonen din?Jeg sliter veldig med tunge øyelokk,og lurer på å høre med legen min om å kunne få dekket dette.Plages veldig med at det kjennes ut som jeg har noe på øyene hele tiden…er utrolig slitsomt.
      Håper på svar =)

    11. Jeg tok øyelokkopperasjon for en uke siden.
      Personlig syns jeg bedøvelsen var forferdelig vondt, men det var kun 20 sekunders smerte.
      Selve operasjonen er bare ubehagelig, men greit.
      Det tok ca 45 min fra jeg satt i stolen til jeg var ferdig.
      Jeg var skikkelig hoven med fantastisk blåveis på det ene øyet som nå 7 dager etter begynner å svinne hen. Kan nå åpne øynene helt selv om jeg er litt hoven enda.
      Skal ta stingene om 3 dager, gleder meg da det strammer litt.
      Alt i alt vil jeg si at bedøvelsen var verst og nå når det gror, gjett om det klør! 🙂
      Jeg har en ansiktsmaske som jeg legger i fryseren som jeg jevnlig kjøler ned øynene med
      dette hjelper mot kløen og hevelsen.
      På rekvisisjon fra fastlegen kommer operasjonen på ca 1800,- i egenandel.
      Jeg har frikort å betalte 760,- i egenandel.
      Prismessig vil det sikkert variere fra hvor man bor i landet og hvilken klinikk man velger.
      Snakk med legen om man har reelle problemer med tunge øyelokk, man får dette dekt å betaler bare egenanndel.
      Jeg er foreløbig kjempefornøyd med resultatet å kan endelig bruke briller uten å bli svett å sår over øynene 🙂

    12. Hei, jeg har tittet litt på hjemmesiden til stortingsklinikken, men syntes siden var litt ufullstendig skrevet….? Er det sikkert at dette er et seriøst sted? Kari 🙂

    13. Jeg har vært og tatt operasjon hos øyelege i Kr.sand. Betalte kr.500 i egenandel. Han er en veldig flink lege, jeg måtte vente i 2 år på å komme til. Ett år for konsultasjon og nesten ett år etter fikk jeg time til operasjon. Han opererer flere hundre i året. Jeg er veldig fornøyd med resultatet. Det er er nå 9 dager siden jeg tok operasjonen og jeg er litt hoven enda, og litt blå under øynene. Arret er veldig fint og vises nesten ikke. Han sydde veldig fint og det var 25 sting på ett øyelokk. Jeg gleder meg nå til resten av blåmerkene er borte og resten av hevelsen.

    14. Eg har nett tatt operasjonen hos Vibeke Vagle i Sandnes, ser bra ut. Er på dag tre etter operasjon og hevingane har allereie byrja gå ned. Ligg med ismaske på fleire gonger om dagen. Fekk også det heile dekka pga hovudpine og trøyttheit. Er spent på resultatet når stinga vert fjerna.

    15. Jeg skal ta operasjon om seks dager. Gru-gleder meg. Er mest bekymret over hvor ille det blir seende ut dagene etter. Det er så travelt på jobb så jeg bør tilbake så fort som mulig. Men går ikke dit dersom mine 600 kollegaer tror jeg har vært utsatt for vold. Har forstått at det er svært ulikt fra person til person. Håper jeg er en av de litt heldigere. Så lurer jeg på hvor lenge jeg må vente med å trene. Er så mange ulike anbefalinger å finne på nett.

    16. Hei vi har en liten jente som er litt over 1 måned, men vi har ett lite problem og har ikke øyering på det enne øyelokka, og moren bekymerer seg veldig mye. Lurer på om man kan ta øyelokkoperasjon siden hun er så liten og hun er bare 40 dager. Eller når kan man tidligst gjøre det???

    17. Har du lagt ut noen før og etter bilder? 🙂 Går det fint hvis jeg gjennomfører dette og ta buss og tog hjem alene etter operasjon? 2 timers reise.

    18. Synd denne legen kun tar imot pasienter med henvising om dagen.
      Alle andre pasienter blir avvist.
      Ingen mulighet til å betale dette av egen lomme.

    19. Hun øyelegen du snakker om, er flink. Hun utførte en operasjon hos meg på begge øyer. Byttet ut linser. Men siden jeg jobber ikke lenger i Oslo går jeg til øyelegen der jeg bor. Men skal til henne på nytt, for jeg skal ha øyelokk operasjon. Det er jeg litt i tvil er hvordan blir det med stingene hos meg siden jeg har diabetes. Tenkte å bestille time hos henne på nytt for å høre mer om dette. Prøvde å finne noen diabetiker som har tatt slik operasjon, men finner ikke noe på nettet. Skal ikke ønske deg lykke til videre, for jeg ser dette var skrevet for lenge siden.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg