Nytt spennende blad i salg!!




Kjøpte et nytt magasin som har kommet på markedet. ALT for damene. Endelig et blad som ikke bare fokuserer på slanking og bikinifasong. Mange flotte skjønnhetstips er det å finne, en del som jeg må smile av fordi det er opplagt hva man må gjøre for å se uthvilt ut og som repiteres i alle blader: rens deg selv, beveg deg, sov på det, spis grønt, ta en yogatime, reduser søtt, unngå alkohol, slutt å røyke osv….vel å bra å leve sunt, men blir dette et ork, kan jeg ikke skjønne annet enn at man må fokusere mere på andre ting, det er noe som heter sunn fornuft også.  For meg er det å se bra ut en del av hverdagen, da jeg jobber med å fikse på fasaden og for mange betyr det mye. Gjør selv små stunts og trives med det …og noen av tingene deler jeg med dere her inne. Mattips er jeg derimot ikke den rette til å gi råd om. Jeg lever i nuet, koser meg og tror at lykken er her og nå!! Det er så mye pes og styr og alle skal se perfekte ut. For meg høres det for slitsomt ut, og jeg velger enkle løsninger som funker 😉 …og jeg lever et bra liv med de/det som betyr noe rundt meg. Skulle ikke det være bra nok, så vet ikke jeg. Sene, late morgener foran pc med kaffen og nyheter på nett er deilig i ferien. Barn som kommer på besøk, små reiser, jobb man trives med, gode venner. Da er et kakestykke til kaffen i tillegg å foretrekke fremfor å telle kalorier. Man må bare finne sitt eget tempo og sin egen stil.

….som Mona Sletengen sier; Det er ikke et ord om kalorier og fettprosenter (regner med hun mener i kokebokes sin) – folk er ikke dumme, vettu. Dem veit at dem ikke kan spise for mye fett. Mona er ei grepa dame. Kjøpte lavkarbo boken til Dr. Hexeberg, men den står mest på stas, men har faktisk et par oppskrifter (mange bra oppskrifter i boken) jeg bruker flittig. Boken til Mona har jeg enda ikke kjøpt, men tror det er en bok som hadde blitt flittigere brukt, jeg elsker jo mat som smaker og lukter godt. Det blir den neste kokeboken jeg kjøper.

Man skulle tro folk tenkte det samme om kremer i skjønnhetsbransjen, at rynkene ikke forsvinner med kremer av ymse slag….men der lar vi oss lure? Snakker man om forebygging er det noe helt annet.

Nå venter jeg datteren min Amanda og kjæresten hennes Torkil på besøk. De har vært i syden og kommer hjem brune og opplagte tenker jeg. I morgen reiser vi til Mosjøen alle mann og gjett om jeg gleder meg til å holde barnebarnet mitt i armene igjen. Lille Isak er 7 mnd. og mormor har gått glipp av mye nå som skal tas igjen.

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg