En hund etter pølser :-)

I går hadde jeg Bettina, Alex, Kristine og Ellen på middag. Bettina hadde bestilt tantes “pølsegrateng” som topper statistikken på det de elsker av middagsretter jeg serverer. Høres ut som et skikkelig “gourmetmåltid” når de snakker om det, men er en enkel rett som smaker godt 🙂 Blir lykkelig når de ønsker dette servert, da den trylles sammen på 1,2,3 🙂

Under kjøkkenbenken satt denne lille karen og led seg gjennom tilberedningen. Han fikk smake to små pølsebiter, da Bettina gav meg beskjed om at han ikke tåler noen store pølsemengder…hun snakket av erfaring 🙂 Har dere sett noe så desperat? Han satte seg oppgitt ned med håp i blikket og jeg klarte ikke å ikke gi han en liiiiiiiten smakebit! Tunfisk i vann derimot er noe han tåler.  Jeg stakk bort til bunnpris for å kjøpe han en boks han kunne kose seg med under måltidet vårt.

Tin Tin finnes det bare en av og han er håpløs på kjøkkenet 🙂

7 kommentarer
    1. Pølsegratengen er en “høydare” på menyen her i huset også. Neimenn ikke rart lille TinTin ser betutta ut. Tenk på hvor godt det må lukte for en med 100 ganger bedre luktesans enn oss!
      Klem til store og små i Oslo fra oss i Tromsø!

    2. Ranveig:

      Kok makaroni
      Lag en hvit saus
      Pepper, salt etter smak

      Bland makaroni, hvit saus + oppskåret middagspølse i teriniger. Hell alt sammen i en ildfast form og dryss på hvitost. Jeg pleier å stikke en kniv i den for å dytte ned osten.

      Deilig å servere salat og potet til 🙂 Ungene elsker ketchup også over gratengen, men valgfritt!!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg