Finansierer du narkotika og terror uvitende?



Det kunne jeg også gjort, men det var før jeg leste artikkelen i Dagbladets nettutgave i dag. Kjøpte med disse to veskene av Mikael Kors i Dubai denne uken og veldig gla for at det var i et kjøpesenter akkurat nå. Det er ikke slik at man tenker på våpen og terror når man har lyst på noe man liker. Håper flere får øynene opp for en skitten bransje og blir mere bevisste på hva man bruker penger på. Joda…jeg skjønner godt at ikke alle har råd til ekte merkevarer, men jeg vil heller være foruten det, enn å sponse terror og kriminalitet!!

Foto: Torgeir P. Krokfjord/Dagbladet

5 kommentarer
    1. Jeg er veldig obs på alt jeg “sponser” ved kjøp,alt fra ferie til kjøp av roser i butikken.Det er mulig å gjøre valg som kommer mennesker overalt i verden til gode.
      Så fint at du setter fokus på dette,bare mange mange flere tenker på hva man gjør,det er dem (oss) som sitter på pengesekken som i stor grad “bestemmer” hvordan andre skal ha det.Bare ved små forandringer i eget liv og egne vaner kan man hjelpe flere enn man tror.
      Stopper etterspørselen så…..
      Ha en fin dag.Hilsen synskepeggy.

    2. Det er ikke alltid man kan vite at det man kjøper er produsert på en etisk riktig måte, men når det gjelder vesker, klær, sko av typer som Gucci, Burberry og liknende er det INGEN unnskyldning å si at man trodde det var en original.
      Originalene fås bare kjøpt i dedikerte butikker og til en pris som ligger i størrelsesorden 100-gangen av det Kinaproduserte kopier koster.
      Jeg har også hørt noen si at det er en original og samtidig si at jeg fikk den for 150 kroner……. enten er de da så utrolig dumme at de neppe greier å åpne veska eller så er det å vri seg unna en ubehagelig situasjon.
      Det må da for Guds skyld være akseptabelt å kjøpe en original veske til 500 kroner selv om det ikke er en Gucci. Det å “jukse seg rundt” i byen med en kinakopiert Gucci under armen er i mine øyne i bestefall flaut.
      Det er kanskje ikke forbudt å bruke kopier, men det er ikke tillatt å bringe ulovlige kopier inn i landet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg