Medisinsk tatovering av bryster/arr.



På siden til foreningen til brystkreftoprererte fant jeg denne artikkelen, samt bilder av rekonstruksjoner. Siden er informativ og verdt et besøk. Jeg er imponert over dyktige kirurger og kan ikke la være å tenke på hva dette må bety for hver enkelt som er rammet.

Fakta fra NHI.NO: Brystkreft er først og fremst en tilstand som rammer kvinner, men også menn rammes i ca 1 av 100 tilfeller. Det er den vanligste kreftform blant kvinner, og brystkreft utgjør omlag 23% av alle krefttilfeller hos kvinner. Hvert år får ca 2700 norske kvinner diagnosen. I 2004 fikk 2754 kvinner denne diagnosen. Til sammenligning rammet sykdommen 1235 kvinner i 1970. Nesten 1 av 10 kvinner vil oppleve å få brystkreft, og det er en tilstand som rammer stadig flere. Fire av fem som rammes, er passert 50 år. Kun 4,6% (126 kvinner) av nye tilfeller inntraff hos kvinner under 40 år i 2004. Arv spiller en rolle i risikoen for å utvikle brystkreft, og derfor er risikoen for kvinner med nære slektninger som har utviklet brystkreft, også større.

Første helgen i mai får jeg eksperthjelp fra England og skal oppdatere meg på nye teknikker innen kosmetisk tatovering. Dette innebærer rekonstruksjoner av brystvorter (pigmenterer brystvorte hvor det mangler) etter operasjoner ved kreft, eller ved brystreduksjon. Kurset innebærer også pigmentering av arr (cover pigmentering). Resultatene blir veldig bra!!

Jeg søker etter modeller for brystpigmentering og arr søndag 8 mai. Den 7 mai er allerede fullbooket. Må tilføye at jeg ikke er ny på området, men har bred erfaring innen pmu. Jeg liker å oppgradere meg på det aller nyeste innen faget, da jeg ser hvor mange ulike metoder og teknikker som benyttes for de ulike resultater på området. Jeg ønsker å tilby mine kunder det beste og at de skal få et optimalt resultat. Vi snakker så mye om livskvalitet, derfor vet jeg vet hva slike små justringer betyr for de som må trenge det.

Ønsker du være min modell, så send meg en mail på: [email protected]  Ved å stille som modell får du dette kostnadsfritt. Kurset holdes i mine lokaler ved Ellipse Klinikken på Smestad, Hoffsveien 92., OSLO

Jeg har selv nære venner som har blitt rammet av kreft og mistet faren min i 2004. Vi trenger en liten påminnelse om hvor skjørt livet er og ikke minst være taknemlige for at vi får være friske. Ta vare på dagen i dag og hverandre. Nyt livet og gled deg over de små ting, det er det som gir livet innhold. Ha en fortsatt GOD påske 🙂

SOL Permanent Makeup oppgraderes i medisinsk tattoo

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg