Alopecia, rammer flere enn man tror!




I går holdt jeg foredrag for alopeciaforeningen, noe jeg syntes var interessant og ikke minst lærerikt selv. Jeg hadde med meg alt utstyr som benk, bord, stol og lampe etc. da jeg skulle pigmentere bryn på en av deltagerne. Her slapper jeg av med en kaffe før rommet fyltes opp med mange hyggelige mennesker som lyttet og stilte spørsmål om permanent makeup. Flere av dem hadde fått utført behandlingen selv….noe dere kan se av bildet under.

Disse brynene har jeg ikke laget, bare så det er sagt. Denne modellen var litt skeptisk på å få pigmentert inn hårstrå, da det var det hun trodde hun hadde fått utført på brynene fra før. Dette er IKKE hårpåtegning, og denne modellen må til flere behandlinger hos meg før vi får dem pene igjen.



Dette er resultatet etter pigmenteringen jeg gjorde under foredraget. Det er mye som gjenstår for å få rettet helt på dem, da jeg trodde det kun var et refill jeg skulle utføre den dagen. Jeg hadde ikke med meg ekstrautstyr for å gjøre en nok tilfredstillende jobb, men de ble litt bedre iallefall. Jeg skal fjerne fronten på dem og lage en myk start, men vi kom et godt stykke på vei. I tillegg fikk jeg lagt inn en varmere farge, slik at de ikke blir for grå.



Her forklarer jeg og tegner opp for å vise hva jeg kommer til å gjøre med dem på fremtidige behandlinger.



Et bilde fra hvor jeg sitter og pigmenterer 🙂 Landsforeningen Alopecia Areata gjør en flott jobb og jeg er gla jeg fikk et innblikk i deres hverdag, selv om jeg har en del kunder fra før med alopecia. Man lærer så lenge man lever. Gleder meg allerede til å møte flere av dem igjen.

Permanent Makeup burde alle med alopecia ha fått dekket behandlinger til. Det er en skam hvor lite de får dekket til feks. parykker for å få et enklere liv i en vanskelig tid!

SOL permanent makeup

 

3 kommentarer
    1. Så flott ! de ble bedre og enda flottere blir de ! 🙂
      Ja , det er faktisk rart at man ikke får dekket slikt nå! Dette kan gi så mye bedre selvtillit til de som sliter med slikt og en bedre , litt enklere hverdag..
      Klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg