Første kursdag i pmu for tre spesielle jenter!

Nå er det ikke helt slik at det er første kursdag for absolutt alle. Bettina starter opp tirsdag med å ta behandlinger for meg, men siden jeg er kontrollfreak deLux og ønsker det beste for kundene mine, må hun ta runden på temmelig mange kurs fremover 🙂  

Therese “Pink Ink”er en annen elev og er proff kroppstatovør med 4 års erfaring som selvstendig næringsdrivende. Gjett om jeg synes det er spennende å ha henne på kurs. Jeg kommer til å blogge litt av hennes arbeider etter hvert, samt arbeider av samarbeidspartneren hennes Tom Erik Heggedal, da disse to nylig anskaffet seg lokale sammen på St.Hanshaugen.

Ida Ihlang er sykepleierstudent, som er et ekstra pluss når det gjelder dette yrket. Det blir stadig større etterspørsel etter “medisinske” pigmenteringer, som oppretting etter ulykker, arrbehandlinger etc. Det er mange veier å gå som Linergist, men på dette kurset skal hun først og fremst lære seg permanent makeup da dette er et grunnkurs!

Therese tenker så det knaker…bryn er en krevende jobb, som krever stor nøyaktighet. På kursene mine har jeg stort fokus på nettopp bryn. Elevene var flinke i dag og jeg er spent på morgendagen. De har fått lekser til i morgen.

Jentene på rekke og rad. Er kjempefornøyd med det nye undervisningsrommet som gir rom for samarbeide og diskusjoner elevene seg imellom.

Ida er den eneste på dette kurset som ikke har “pigmentert/tatovert” før, og hun kom godt fra det på første kursdag. Kun øvelse på treningsmatte, noe alle synes er gøy!!

Artig å se hvor flott jobb Bettina gjorde i dag med både opptegning og pigmentering. Hun tok første kurs i mai i fjor og har fått både erfarin og trygghet siden da. Dette er kun repitisjoner for hennes del, men det viser også hvor viktig det er for elevene å oppdatere seg og få litt ekstra input.

I morgen kommer første kunde på bryn, så følg med. Lokalene mine er i samme bygg som Ellipse Klinikken. Kunne ikke fått bedre kollegaer i dem 🙂

SOL permanent makeup holder kurs

2 kommentarer
    1. Om du ønsker, kan vi ta kontakt med min beste venninne og dyktige linje tatoør for erfarings påfyll når kurset er ferdig. Kanskje du kan få litt ekstra med i “sekken” 🙂 Jeg venter på å få fylt på eyeliner.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg