Kaffe og Kjøkkenmaskin, trenger råd!

Jeg er på kaffemaskinjakt! Det er mye å velge i, så i ettermiddag har jeg googlet litt på nettet og sett på tester av hva som er. Jeg tror ikke jeg skal ha en Nespressomaskin, men en maskin hvor jeg kan kverne min egen kaffeblanding og nyte deilige aromatiske smaker og dufter. Er det noen som har kjøpt en maskin som man er skikkelig fornøyd med så gi meg endelig tilbakemelding. Jeg har tenkt å bruke noen lapper, men vil være fornøyd da prisene varierer veldig. Ser Siemens kommer veldig bra ut i tester. Har noen erfaring med den?

Kikket også på kjøkkenmaskiner. Vil ha en man kan bake kaker og elte deiger med. Falt for denne røde Bosch maskinen, men Kenwood er den alle snakker om virker det som. Mamma har en slik og jeg tror de fleste har et minne eller et forhold til en Kenwood da den har overlevd en generasjon!

3 kommentarer
    1. Har du tenkt å lage ‘orntlig’ kaffe må du ha mulighet til å steame din egen melk, og jeg ville også kjøpt meg en maskin uten innebygd kvern. Da kan du selv styre mengde espresso samt mix av kaffe og kvernegrad samt kunne justere på hvor hardt du pakker kaffen.
      Sørg for å ha en maskin som klarer og holde høyt nok trykk samt en ‘steamer’ som holder høy nok temperatur til å steame 2 dl melk på akseptabel tid.
      ‘God kaffe’ er jo veldig subjektivt.
      Jeg ville spurt meg fore på en ‘kaffe-butikk’ der en dugende barrista jobber om hva slags maskiner de kan skaffe.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg