Hygienekurs for Tatovører!!

Hygienekurs kan man aldri få nok av 🙂 også denne gangen i regi av Rikshospitalet og samarbeide med Tattoo Union! Dette er andre kurset jeg tar i løpet av et par mnd på Rikshospitalet! Da dreide det seg om sterililisering av medisinsk utstyr.
Her er jeg i kjent stil etter å ha snublet i trappa opp til 3.etg med kaffekoppen i hånda…som dere ser av flekkene!! Vel… Bettina om du leser dette….sier ikke mere. I dag var det Harriet som reddet meg fra å virkelig tryne 🙂

Dette kurset er et av de beste jeg har tatt! Nå kan jeg MYE om hygiene fra før ettersom jeg er hudterapeut, men dette kan ikke nok repiteres! Til dere elever jeg skal ha på kurs fremover….hygiene er noe jeg kommer til å terpe på!! 🙂 Her var det overflod av nyttige tips. Rikshospitalet kan sakene sine det er sikkert. Gutta jeg sitter ved siden av driver en tattoo sjappe i Larvik. Sjekk ut ISSO Jeg synes det er spennende med kroppstattoo, men kunne ikke tenkt meg det selv! Men mange som kommer til meg ønsker det og da kan det være greit å se litt på hvem jeg videresender dem til! Det er mange dyktige kunstnere å velge i! Det er flott at tattoobransjen tar initiativ til et slikt tiltak som i dag. Er imponert!!!!

Tom Erik fra Larvik hadde nylig fått to flaggermus tatovert på armene sine…de var så søte at jeg bare måtte knipse dem med kameraet mitt  🙂

Harriet var så trett at hun måtte få blodsukkeret sitt opp med litt frukt! Hun er en kul jente og har nettopp gått kurs hos meg for å bli Linergist!

Her får vi informasjon om sterilisering (tørr/damp) og oppbevaring av sterilt utstyr av rådgiver Lars Nygaard, Avd. for sykehushygiene, OUS-Rikshospitalet!

Endelig med Kursbevisene i hygiene for tatovører!!

Mvh Sol Pmu

5 kommentarer
    1. Du bør kanskje få deg føre-/servicehund? En som kan bære veska di, lose deg trygt over fortauskanter, opp trapper og gjennom mørke rom, hente div saker og ting og ikke minst – slikke opp kaffen du søler:-)

    2. wooohoooo! bestått kurs og greier! jammen er jeg stolt! ikke minst var det en koselig dag med deg:) nyttig kurs for oss som driver med slike fag:) vi sees snart igjen! kos og klems

    3. Hvor kan jeg finne papirene som rikshospitalet hadde kurs om?? Innenfor smuring av tattoo?? Er veldig greit å følge med på sånne ting syns jeg!! Klem fra Bianca (Dark Diamond Studio) Elverum.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg