Appelsintreet mitt får førstehjelp!

I dag etter "kurs i permanent makeup" stakk jeg innom blomsterbutikken på Majorstua på veien hjem. Måtte få noen gode råd til det nydelige appelsintreet mitt som sturer litt for tiden. Treet blomstrer, men blomstene visner etterhvert! Det gjør en appelsintremamma urolig!

1. Drukne treet i en bøtte vann for å gjennomfukte det slik at det ikke danner seg luft rundt røttene. Hold det under vann i bøtta til det ikke kommer luftbobler opp lengre!
2. Dusj appelsintreet jevnlig om det er tørr luft i leiligheten.
3. Gjødsle treet en gang pr uke.

Her har treet mitt fått seg en dukkert 🙂

Appelsinene begynner bli orange nå…det er iallefall et godt tegn på at det trives litt om ikke annet! Gleder meg til å høste inn den første modne appelsinen min! 🙂 lurer på hvordan den smaker!

3 kommentarer
    1. cilie:

      Jeg skal la de henge leeeeeeenge, og så skal du få komme å hjelpe meg med å lage en deilig dessert som vi kan pynte med appelsiner! Dette er visst dessertappelsiner!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg