Fokus kropp og kvinner!

Jeg elsker Siljes blogg hvor du får masse spennende tips om mote, helse og skjønnhet! Nå har det også kommet noe fornuftig fra Britney Spears, hvor hun har bedt de legge ut de naturlige bildene av henne fremfor de retusjerte!!! Leser du artikkelen under neste bilde kan man jo begynne lure på hva som skjer oppi hodet på oss kvinner!


Ny undersøkelse viser at plus-size modeller i reklamekampanjer gir normalvektige kvinner dårlig selvfølelse.

Kvinner får faktisk dårligere selvfølelse av å se normalvektige modeller viser undersøkelsen, som er et samarbeid gjort av Arizona State University, University of Cologne i Tyskland og Ersamus University i Nederland.

Kan dette være tilfelle? Jeg blir tvertimot fristet til å handle mere og synes bildet ser vakkert ut! Les mere fra undersøkelsen fra Siljes Blogg HER

8 kommentarer
    1. Bra at du skriver om dette! jeg synes det er helt sykt. Jeg har anoreksi, men halo, det er fåtallet som ser ut som et beinrangel her i verden og de fleste har former, så hvorfor skal man føle seg dårlig på grunn av det ? jeg synes bildet var flott! og jeg tror færre blir fristet til å bli tynnere og deretter få en spiseforstyrrelse. skulle ønske det bare var slike modeller ! 🙂

    2. Lest om det der før. Og er enig med deg, det får meg mer til å kjøpe og gjør ikke noe særlig med min selvtilitt.

    3. Det er fært hvordan kroppsidelaet til kvinner har forandret seg. Det handler ikke lenger om å se sunn ut, men å se syk ut.. Vel, det er utrolig bra at sånn som Britney legger ut de ekte og uretusjerte bildene av selv. Sånne ting som det kan virkelig hjelpe litt. Og Dove-reklamen er jo nydelig da 🙂
      Always and forever -M and Dee

    4. Bra du skriver om dette!! Viktig tema, man må være fornøyd med den man er!! Skrev om et lignende tema for en stund siden. Viste bilder av kjendisene med og uten sminke, stor forskjell…de er som folk flest, normale;)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg