Sterilisering = Din trygghet!

Det første som møtte oss på Rikshospitalet i dag, var dette skiltet over en hånddispenser med desinfeksjonsmiddel. Slike automater med hånddesinfeksjon sto flere steder og man kan ikke få nok med påminnelser om hvor viktig god håndhygiene er 🙂

Linda Kristine Solbakken og jeg hadde meldt oss på kurs i desinfeksjon og sterilisering. Man kan ikke få nok info om metoder for å rengjøre, desinfisere og sterilisere instrumenter og arbeidsmateriell! En god påminnelse om elementær mikrobiologi skulle vært påbudt med jevne mellomrom! Interessant er det å følge med på de forskjellige metoder som blir brukt i helsevesenet!

Jeg ser litt morratrøtt ut her 🙂 en kopp kaffe var ikke langt unna!

Kjempeinteressant innlegg om klargjøring for sterilisering, pakkematerialer og teknikker. Her ved Linda Ashurst!
Hyggelig å sitte på skolebenken for en dag 🙂 iallefall når det er av stor nytte. Gode arbeidsrutiner og ikke minst kunnskaper din trygghet!

Lurer på om vi ikke koste oss vel mye på kurset i dag? 🙂

MVH SOL PMU

5 kommentarer
    1. Når jeg først så overskriften din, så tenkte jeg litt koffert… Sterilisering = Din trygghet! Så tenkte jeg egentlig å kommentere at det pleier å være ganske trygt når man steriliserer seg. Men at det kanskje kan være et brutalt prevensjonsmiddel. He he!
      Men det er helt klart viktig med god håndhygiene. Jeg jobber og har jobbet med yrker hvor dette er utrolig viktig, så fint at du setter fokus på det! 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg