Jeg eier et magisk smykke!

jordan aqaba oktober 2009 047

Ferie i Jordan er å anbefale….lengter allerede tilbake til de varme deilige strendene, det vakre Tala Bay og ikke minst mennenskene. Ble advart på forhånd av at det å gå i butikker var et pes, fordi alle skulle ha deg inn og at de i tillegg nesten dro deg fysisk inn, uansett hvor du beveget deg. Det oppdaget ikke jeg…eller kanskje det var noe galt med meg? 🙂 Det jeg derimot oppdaget, var at smykket jeg bar om halsen gav meg stor oppmerksomhet. Jeg ble behandlet med respekt, og menn som kvinner komenterte "you are a nice woman" og de lurte svært på om jeg selv visste hva smykket betød 🙂 … det vet jeg for øvrig!
Fikk smykket av Henning, da jeg fikk øye på det i et utstillingsvindu i en gullsmedbutikk i Tala Bay! Falt fullstendig for det. At det var en av Jordans mest kjente og populære designere som hadde designet det, visste jeg derimot ikke. Det ble jeg fortalt det av en annen butikkeier i Aqaba (som selv solgte dem), da vi skulle shoppe litt og se hvordan byen så ut! Designeren heter Showkat Al Shami og er i Jordan like berømt som D&G, Christian Dior etc. Sa til Henning at det nesten var synd å komme hjem til Norge da smykket nok mistet sin virkning, likte all oppmerksomheten jeg 🙂 Det morsomme var at da jeg skulle handle på Coopen rett over gata hvor jeg bor, var jenta som satt i kassen Arabisk. Hun fikk øye på det med det samme jeg skulle betale… nå kan jeg ikke unnvære det 🙂 Bruker det hver eneste dag!

kinnben og smykke 011

Mitt magiske smykke er min skatt 🙂 Love it! En liten konkurranse. Finn ut hva det betyr og legg inn kommentar på bloggen min 😉

Mvh Sol

4 kommentarer
    1. Hei på deg. Vet ikke hva det betyr det som står på smykket ditt. Men jeg har veldig lyst på et slikt smykke selv. Synd man ikke får kjøpt det i Norge.
      Mvh Monica.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg