Ord til ettertanke

arne næss 009

I dag kjøpte jeg boken av Arne Næss "Livsfilosofi", og et bokmerke med et fyrtårn og en seilbåt. Jeg mistet faren min i 2004 i kreft. Han var verdens beste pappa og jobbet som  fyrbetjent. Han døde så alt for tidlig bare 64 år gammel. Bokmerket fikk meg til å tenke ekstra på han i dag da jeg kjøpte boken…og merket lå på disken ved siden av.

Skjønnhets tips, helse/velvære og all mulig annet dilldall kan virke helt meningsløst hvis man setter seg ned og tenker på hva livet dreier seg om og hva som egentlig betyr noe for en. Det gjør det også for meg når jeg leser bloggen til tapre Regine Stokke, hva hun tenker og ikke minst må føle. Jeg kan ikke annet enn det resten resten av hele Norge gjør, sende henne noen ord og si at vi tenker på henne. og håpe alt går bra og at mirakler skjer.

Kreft er noe som rammer de fleste før eller siden i livet…da også som pårørende. Vi blir små i slike sammenhenger. Dette har jeg smertelig erfart og opplever det samme i dag. En nær venninne har fått kreft og jeg kan ikke annet enn å være der som en god støtte. Det er viktig å vise at man bryr seg, glem ikke det. Vel…det var noen tanker fra meg på en søndag kveld.

Klem Sol

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg