Tar dere vitaminer?

vitaminer 002

Lange dager på jobb, og kjappe enkle måltider stjeler energi fra kroppen. Ble fristet til å handle inn litt ekstra vitaminer som Lofoten tran og Floradix  (jern). Som den søtmomsen jeg er, elsker jeg vitaminbjørnene og har spist dem en god stund allerede 🙂 Nå har de kommet med Blåbærsmak. Kjempegode. Husk at vitaminer bare tas som et kosttilskudd og erstatter ikke vanlig mat! Vitaminer kan du lese om HER…nyttig informasjon!

Hva spiser dere av vitaminer? Tips om kosthold mottas med takk 🙂

22 kommentarer
    1. Jeg tar vitamin b, mulitivitamin, jerntilskudd, krill, inositol(skal hjelpe mot depresjon,angst og stress) og skal begynne med Rel X(som hjelper mot det samme som inositol)

    2. jeg har begynt med sånn vitamin piller med mange forskjellige i en pille. er nødt å ha dem i veska, og ta når jeg ser de, for er jo så glemsk at det er flaut!

    3. Jeg jobber selv med kosttilskudd og tar derfor en del forskjellig. Men jeg tar også disse tilskuddene fordi jeg har vært syk i veldig mange år, og ikke bare fordi jeg jobber med det.
      En ting man skal vite om kosttilskudd, er at feil sammensetning av ting kan være direkte skadelig. Om du vil bruke flere ting på en gang, bruk EN leverandør, og snakk med folk, gjerne noen andre enn de som selger produktene, som har greie på det, for å finne en sammensetning som er riktig for kroppen. Still kritiske spørsmål. Spør om å få referanser til forskning på produktene.
      Det er viktig å ta kosttilskudd, for dagens frukt og grønnsaker inneholder ikke på langt nær det kroppen trenger av næringsstoffer. Utviklingen på dette er dessverre nedslående. Myndighetene har fulgt med på denne utviklingen i veldig mange år, og det er jo litt betenkelig at den siste rapporten på dette ikke blir offentliggjort.
      Kosttilskudd tas fordi det er med på å beskytte kroppen, og for at den skal virke optimalt.
      Med fare for å legge ut reklame her, kan jeg opplyse om at de produktene jeg bruker er fra Pharmanex. Jeg har valgt disse fordi de er basert på årelang forskning og fordi jeg kan få sjekket at de faktisk virker. Jeg begynte først med produktene, og etter at jeg har blitt frisk nok til å jobbe, har jeg valgt å jobbe med de samme produktene.
      Jeg skriver ikke dette for reklamen sin del, men jeg har prøvd det aller meste av ting og tang for å få en bedre helse, og det som har hjulpet meg er dette.
      VÆR KRITISKE! Be om dokumentasjon!
      Myndighetene anbefaler forsiktig 1-2 gram Omega3 pr dag. Jeg spiser 3,6 gram pr dag fordi jeg har Fibromyalgi.
      Sjekk innholdet på boksen. Jeg har sett at noen inneholder så lite som 0,099 g pr dagsdose, og da må man ta veldig mange kapsler for å få i seg mellom 1 og 2 gram!
      Om man har problemhud, så har det å gjøre med kosthold/ernæring. + stress.

      Lykke til alle sammen!

    4. Jeg sverger til produktene fra Pure Planet. De kan kjøpes gjennom super-nature.no. Organiske og gir mye energi. Tar 2 kapsler Spirulina om morgenen og 3 kapsler Greens of Kamut.Har også prøvd ut Chlorella, men den anbefalte dosen får du i Spirulina kapslene. Bor du i Bergen kan du kjøpe dem på Kinsarvik Frukt. Kan også anbefale Bio Stabilizer m/Eplesmak som du blander ut i vann. Herlig kosttilskudd. Er enig med Trine Marie; les hva som egentlig er innholdet av det du gir kroppen, det være vitaminer/mineraler.

    5. Hei
      Jeg drikker aloe vera fra Forever Living hver dag. Den gir meg det kroppen trenger, untatt omega-3. Omega 3 fra Forever, gir 2,150 gr pr dags dose på kun 3 tabletter.

      Aloe vera drikken er også god for slimhinner og hud, holder magen i orden, øker opptaket av vitaminer og normaliserer PH verdien. 90 dagers returrett på alle produkter 🙂

      Enig med innleggene ovenfor: Sjekk innholdet og vær kritisk med det du spiser 🙂

    6. Jeg gikk inn på den hjemmesiden, men jeg får ikke frem hva de forskjellige produktene inneholder. Da blir jeg faktisk skeptisk. Det lå bare en generell omtale med diffuse forklaringer på hva produktet skulle være bra for, men ingenting om innhold osv.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg