Oppskriften på en vakker hud!

ellipse kremer august 015

Det finne mange produkter på markedet som "lover" underverker. Hvem har ikke falt for fristelsen til å kjøpe et produkt de har sett i et blad eller på tv, og hvem har ikke opplevd at produktet ikke har holdt hva det har lovet?

Selv har jeg testet ut sikkert et dusin merker, noen bra, andre dårlige. Jeg er en kresen forbruker (utdannet hudterapeut), og kjøper helst kjente merker som blir solgt fra hudpleieklinikker/salonger. Jeg er også en utålmodig forbruker, og skal helst kjenne forbedring etter noen få mnd, og da mener jeg forbedring av huden når det gjelder fukt og elastitet. Har aldri hatt de store hudproblemene, men snikende med alderen kommer de små forandringene som man plutselig ser i speilet. Dette er selvsagt en naturlig del av det å eldes, men noen av disse små "forandringene" kommer av ytre påvirkninger som solstråler, forurensning, lysstoffrør, pc skjermer etc. Dette kan man forebygge ved å rense og beskytte huden daglig. Er du usikker på hvordan du skal behandle huden din, kan du oppsøke/bestille time hos en hudterapeut for å få  tatt en hudanalyse, samt få riktig veiledning av hvilke produkter du skal bruke til hjemmebehandling. Å begynne med en krem i tidlig alder (da helst en med solfaktor) kan være lurt, som en god investering for huden din. Som man vet er det enklere å motvirke aldring, enn å reparere.

For tiden bruker jeg hudpleieserien Jan Marini fra Ellipseklinikken Denne serien er medisinsk, og har kraftigere virkestoffer, så resultatene har ikke latt vente på seg. Men som med de fleste hudpleiemerker må man la den få en sjanse til å vise hva den duger til, det er soleklart ikke over natten 🙂

Du kan lese om Jan Marine på Ellipseklinikken.no De har også en ungdomserie (i ok prisklasse) som er beregnet på en litt acne/kvise hud, eller hud i ubalanse!

Du kan også bestille time hos en av klinikkene jeg jobber ved. Se link på Sol Permanent Makeup

Mvh Sol

3 kommentarer
    1. hva og hvordan skal jeg som tenåring behandle huden min som er utsatt for sol,solarium,sminke og stress?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg