Napp av bryn, og noen tips!

sommerfugl 002

Som dere sikkert har lagt merke til, har det vært lite og få hudpleietips i sommer. Jeg har ferie nå, og blogger mest om solrike dager her i Nord-Norge. De kommende 3 uker skal jeg blogge fra Meløya og Lofoten da jeg har feriehus både her og der 🙂 Nå har det vært mest fra Mosjøen fordi jeg også bor her.  Men i dag hadde Anniken (min eldste datter) behov for napp av bryn. Hun har gitt dem hard medfart, og nappet de litt for mye. Jeg trengte bare justere og forme de pent.

sommerfugl 003

Pent formede bryn er lekkert!

Tips for napp:
*Fukt huden med en varm "pads" før du napper, det demper ubehaget.
*Sperr/stram huden godt når du napper. Dette bidrar også til at ubehaget blir mindre.
*Hold pinsetten skrått inntil huden når du napper.
*Napp med hårets retning, ikke mot.
*Når du napper ut håret/hårene, vær bestemt. Ikke dra sakte, men raskt og effektivt.
* Napp alltid hårene på undersiden for å gi brynet et løft. Spredt/viltvoksende hår på oversiden kan også fjernes, men ta de helt til slutt. Brynene formes fra undersiden.
*Er brynene/hårene lange, kan man gre de nedover og stusse over tuppene. Da legger de seg pent når du grer de tilbake.
*Litt hårgele eller hårspary kan påføres brynene for å holde dem pent på plass!

Mal for hvordan du skal nappe:

*Hold en tynn blyant i en rett linje fra nesevingen via øyekroken og opp til brynet. Brynet skal stoppe/begynne her. Napp ALDRI brynene lengre inn enn hit. Hold så blyanten på skrå fra nesevingen, til ytre øyekroken og opp til brynet. Brynet skal slutte her. Napp vekk hårene som er utenfor dette punktet. Legg så blyanten på skrå fra nesevingen og over iris på øyet. Slik finner du det høyeste punktet på brynet (knekken).

 

Jeg er stor fan av å beholde bryn kraftige om de er det fra naturens side. Det er bare å rydde litt opp skogen for å gi de en velpleid look. De fleste synder ved å nappe dem for smale. Napper du dem smale og ofte nok, ødelegger du veksten. Mange kommer til meg for å bygge dem opp igjen med  "Permanent Makeup"! Resultatet blir meget vellykket, og jeg bruker teknikker for å få brynene så naturlige som mulig. Har du lite hårvekst på brynene så behold dem…ikke napp de vekk før du kommer til meg. Jeg tegner inn hår mellom dine egne naturlige bryn.

 

 

Mvh
Sol
www.solhegge.com

13 kommentarer

Siste innlegg